من عاشق گذاشتن ظرف‌های خوراکی برای دوستان و خانواده هستم تا آرام، آرام میل کنند. این ظرف‌ها معمولاً پر از سبزیجات تازه، سس و تنقلات مختلف (مخصوصاً خوراک لوبیا سفید که بسیار عالی است)، آجیل بوداده و زیتون است. این خوراک چغندر یک غذای سبک و تازه و راهی مناسب برای شروع یک وعده‌ی غذایی مخصوص مثلاً شام شب های زمستانی است!

مواد لازم:

  •    یک دسته چغندر ارگانیک (در صورتی که دسته‌ها کوچک است، ۳ دسته)
  •   یک سیر به صورت قطعه قطعه
  •   یک چهارم فنجان ارده که به خوبی هم زده شده باشد
  •    ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری آب‌لیموی تازه (بر اساس ذائقه می‌تواند کمتر یا بیشتر شود)
  •    نمک به مقدار لازم
  •   تکه‌های سبزیجات تازه و ارگانیک (هویج، تربچه، خیار و فلفل)
روش تهیه چغندر تفت داده با سبزیجات

طرز تهیه :

۱-اجاق گاز را تا دمای ۳۷۵ درجه‌ فارنهایت (تقریباً ۱۹۰ درجه‌ی سانتیگراد) گرم کنید.

۲-چغندرها را از ساقه جدا کرد و بشویید.

۳-چغندرها را در یک ظرف قرار دهید.

۴-روغن زیتون، سیر، نمک و فلفل را به آن اضافه کنید.

۵-با ورق آلومینیوم به صورت کامل ظرف را بپوشانید و بگذارید به مدت ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت بپزد.  مدت زمان پخت بستگی به اندازه‌ی چغندرها دارد، بنابراین بگذارید تا هنگامی که یک چاقو به راحتی در آن‌ها فرو برود، بپزند.

۶-وقتی که پخته شد، ورق آلومینیومی را بردارید و بگذارید کمی سرد شود.

۷-سپس پوست آن‌ها را جدا کرده و آن‌ها را به چند قطعه‌ی بزرگ برش دهید.

۸-چغندرها را به همراه سیر، ارده، آبلیمو و نمک در مخلوط کن بریزید و بگذارید کاملاً نرم شود.

۹-مخلوط حاصل را بچشید و در صورت نیاز به آن نمک، ارده و یا آبلیمو اضافه کنید.

۱۰-این خوراک را با سبزیجات تازه و شیرینی یا بیسکویت میل کنید.



مطلب روش تهیه چغندر تفت داده با سبزیجات ابتدا در این وبسایت منتشر شد.

0

پاسخی بگذارید